Planning

28 februari 2018 - Gouda, Nederland

Omdat ik al jaren de drang heb om voor een langere periode te gaan reizen om zo wat meer van de wereld te kunnen zien, heb ik eindelijk besloten op avontuur te gaan! Net zoals mijn grote broer Robin dat al jaren doet.

Het lijkt me leuk om door middel van deze blog mijn reis vast te leggen zodat vrienden, familie, ontmoette reisgenoten en andere geïnteresseerden mijn avontuur kunnen volgen. wanneer je een notifictie wilt ontvangen wanneer ik een volgend verhaal plaats, kan je je daar voor aanmelden bij het kopje "mailinglijst"

School is zo goed als afgerond, Ik heb mijn huur opgezegd, mijn auto verkocht en een ticket naar Bangkok geboekt. Dus heb ik thuis totaal geen verplichtingen meer om mij zorgen over te moeten maken. Het globale plan is om zo'n 2,5 maanden in Thailand-Laos-Myanmar-Filipijnen de omgeving te gaan ontdekken en te beleven. Dit "plan" is slechts het idee dat ik heb van welke plekken ik wil gaan bezoeken en kan gaan afwijken want alleen het ticket naar Bangkok staat nog vast. Daarna hoop ik een maand in Ierland door te brengen, kort weer terug naar Nederland te komen en vervolgens nog een maand-anderhalve maand ergens heen te gaan en op 18 augustus ga ik voor 2,5 weken werken op surfkamp/festival "Enter The Wave" in Zuid-Frankrijk. En daarna? nog meer reizen? werken? ik zal niks uitsluiten maar het idee om te kiezen voor een leven met huisje-boompje-beestje en een kinderpostzegel op de deurpost lijkt  momenteel nog wel erg ver weg.
schatting totale reisperiode: 6 maanden

Het plan op korte termijn:
Aanstaande dinsdagavond verlaat ik het ijskoude Nederland per vliegtuig via Oslo voor Bangkok. Kleine lettertjes: ik moet me wel 14 uur lang gaan vermaken in Oslo omdat ik voor het goedkoopste ticket verkrijgbaar gekozen heb (maar dan zit ik ook voor 230 euro in Bangkok).
In Bangkok blijf ik een paar dagen, bezoek ik Richard die daar nu woont en vertrek ik naar het zuiden van thailand op zoek naar avontuur!

1. Patricia:
    4 maart 2018
    Ik ga je natuurlijk volgen Thijm.
  2. Corianne:
    6 maart 2018
    Goede reis Thijmen en we wachten vol ongeduld op je nieuwe verslag. xxx